InstaMoments - April and May

Beléptünk a júniusba, itt a kellemes nyári idő és itt az ideje egy újabb instás összefoglalónak. Ez utóbbi két hónapom rettentően lassan telt el, áprilisban javában aggódtam a zh-k miatt, májusban pedig az egyre jobban közeledő etalon miatt. Ez egy alapvizsga, amin az elmúlt évben szerzett holland tudásról kell számot adni és ha nem mész át, akkor nem veheted fel a másodéves tárgyak jó részét, mert az etalon megléte az előfeltételük. De jelentem alássan sikerült! Egész jó eredménnyel, úgyhogy az első nehézség kipipálva. Most már csak a többi vizsgára kell tanulni, szám szerint még háromra és remélhetőleg június 18-án búcsút inthetek az első egyetemi évemnek :)



Hogy máshogy telt volna az elmúlt két hónapom, mint tanulással. Szomorú, de ez a helyzet. Befejeztem életem második szemináriumi dolgozatát, ami még mindig egy mini szakdolgozatnak felel meg, ugyanis ,,csak" tíz oldal, de minden mást úgy kell csinálni, mint egy szakdolgozatnál (leszámítva, hogy itt nincs témavezető tanár). Egyébként a gyémántcsempészésről írtam és azon belül is Antwerpen szerepéről az egész undorító rendszerben. Nagyon szerettem ezt a témát és élveztem a kutatást. Szerencsére a tanárnő is érdekesnek találta :)

Amúgy zh-k mellett rengeteg prezentációt készítettem a két hónapban, pontosan hármat és hármas csoportban kellett őket prezentálni, mindig más-más emberek voltak a csoporttársaim. Azt kell mondanom, hogy jól előadni nehéz, de a tanárunk és a többiek kritikáit megfogadtam, így azt mondták az utolsó után, hogy látványosan fejlődtem és egyre jobban megy. 


Nagy örömömre Húsvétra megkaptam a holland-magyar szótárom párját, a magyar-hollandot is. Nem olcsó mulatság ezeket a könyveket megvenni, így ünnepekre kértem anyuéktól (13-15 ezer ft darabja, szerintem életemben nem volt még ilyen drága könyvem). Ezeket ajánlottan kötelező beszerezni, meg legalább tényleg használhatóak, sajnos jó magyar-holland szótár nem sok van a neten. Így is ha szótárazni kell általában holland-angolt használok vagy a fenti papíralapút, de van, hogy egynyelvű hollandot. Mert a hollandoknak rengeteg olyan szavuk van, amiket mi mondjuk három sorban tudunk csak definiálni, ha egyáltalán tudunk.


Húsvétra kaptam még ezt a szépséges turmalin medált, ami segít a feszültségoldásban és jó hatással van az egészségre is. Én szeretek az ilyenekben hinni, így ebben is bízok és nem azt mondom, hogy feltétlenül a medál teszi azt, amit tesz, hanem azt, hogy a gondolat ereje segít.

A tavaszi szünetben elmentünk anyuékkal sétálni az erdőbe,
ahol többek között ezt a képet is fotóztam, egyik kedvencem azóta is.

Szuper fincsi reggeli banános palacsintával és eperrel, na meg citromos víz
Amikor van időm, akkor szeretek reggelente elmenni egy kört futni

Nem szokásom gyakran selfiezni, pláne nem fog villantós mosollyal,
de ez a kép még nekem is tetszett, így felkerült

Drága nyuszimnak mindig ott kell lennie, ahol éppen nem kéne,
a képen az aznapi tornámat zavarta meg a kis disznó :)

Két tanulás között azért jó kikapcsolódni egy jó könyvvel,
jelenleg Zsoldos Pétertől olvasom a Viking visszatért


És a fenti kép azon ritka alkalmak egyike, amikor a csincsillám két másodpercnél tovább hajlandó egyhelyben maradni és meg lehet örökíteni egy képen őnagyságát :)

Na és akkor most visszatemetkezem a holland irodalom szépséges rejtelmeibe, mert hamarosan abból lesz vizsgám. Minden vizsgázónak sok-sok kitartást a továbbiakban! Aki pedig túl van rajtuk, annak gratulálok, élvezzétek ki a nyarat! :)

Nektek, hogyan telt az elmúlt két hónapotok? Gyorsan vagy lassan? Jártatok valamerre?

xoxo, Eni

6 megjegyzés:

  1. A Viking visszatért milyen? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy sci fi trilógia első kötete, amiből eddig csak a második kötetet olvastam a Távoli tüzet, de az a mai napig nagy kedvenc. Én szeretem, ahogy az író ír és ezt a fajta sci fit is. Arról szól, hogy egy kutató csapatot elküldenek a Tau Ceti csillaghoz távoli földi élet felkutatására, természetesen a hajójuk megsérül és most jelenleg ott tartok, hogy még a hazajutáshoz készítik elő a hajót. Ami természetesen nem fog sikerülni, mert akkor nem lenne sztori xD Az első könyv az őskori ember életéről szól, amennyire eddig kivettem, mert az elején a sztori közepébe csöppenünk bele és a főhős visszagondolásaiból tudjuk meg, hogy mi történt előtte. Míg a második az ókori társadalomról szól. Társadalmi berendezkedés, kereskedelem, hova fejlődhetnek, ha egy náluk okosabb ember segíti őket, ilyesmi. Én kifejezetten ajánlom, főleg, ha kedveled az ilyen történeteket :)

      Törlés
    2. Annyira nem vagyok sci fi rajongó, de ez most érdekel. :D

      Törlés
    3. Én se, kevés van, amit olvastam és tetszett, de ez jóféle :D Ha elolvastad majd írd meg, hogy neked hogy tetszett, kíváncsi vagyok rá, jó? Persze csak, ha szeretnéd, nem kötelező xD

      Törlés
  2. Nagyon érdekes lehet a téma, amiről írtál :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :) Eddig az egyik kedvenc témám, amiről beadandót írtam. Bár azóta nagyon gyémánt ellenes lettem, már ha meghallom a szót is elfintorodom. Borzalmas az egész, a kizsákmányolások, a csempészések, az, hogy maga a gyémánt, mint különleges ritkaság is igazából egy hatalmas nagy kamu. Nehéz is volt tárgyilagosnak maradnom a szemi dogában ezek miatt.

      Törlés