InstaMoments - September & October

Úristen már november van, hihetetlen, hogy milyen gyorsan repül az idő. Éppen, hogy csak megemlékeztünk elhunyt szeretteinkről és lement a borzongás éjszakája, már kerülnek le a halloween-i dekorációk a plázában és veszik elő a karácsonyit. Végre! Én már tiszta karácsonyi hangulatban vagyok, de ez köszönhető a nyelvi lektoromnak, mert holland karácsonyi dalokat tanít nekünk az óráján xD Sőt még karácsonyi koncertet is akar velünk szervezni -jep, mi lennénk a fellépők-, de remélem, hogy ez csak a flamand humor volt és nem gondolta komolyan :)

Szeptember és október nagyon gyorsan eltelt, ha elkap az ember egy megfelelő ritmust, akkor észre se veszi már, hogy milyen sebességgel telnek a napok. A fenébe, mindjárt vizsgaidőszak... Szeptember közepén kezdődött a suli nekem, míg Azu-nyannak egy héttel korábban, így korábban cuccoltunk le a lakásunkba. Hamar felfedeztük magunknak a várost és igyekeztünk belerázódni az egyetemi életbe. Már írtam, hogy az elején nehezebben ment, ezért is nem volt idő a blogra, de most már sokkal, de sokkal jobb a helyzet :) 

Na, de lássuk azokat az insta képeket az elmúlt két hónapból. Egyébként Azu-nyant @azunyanxd néven, engem pedig @sunnykyue néven találhattok meg :)

Első kép az új lakásban, avagy papucs felavatás :)



Leginkább tanulással és zh írással telt a két hónap, de azért szakítottam időt a ,,szórakozásra" is, mivel végignéztem a Casablanca című filmet, de egyébként ez is lecke volt. Túlzottan nem voltam lenyűgözve, de csak azért nem, mert nem vagyok oda a romantikusokért, még egyszer nem szeretném megnézni, az biztos.

Amúgy nagyon tetszik a szak és a nyelvbe is belezúgtam, legalábbis a flamand dialektusba teljes mértékben, a holland nekem még nagyon köpködős, de most már kezdem azt is megszokni és megszeretni, legalábbis néhány szó már jobban tetszik ,,eredeti" kiejtésben :) Viszont rengeteg kötelezőt kell olvasni és csak úgy magoljuk a szavakat hétről-hétre -200-300 db/hét. Tudjátok, hogy nagyon szeretek olvasni, de néha hihetetlenül durva mennyiséget kapunk és csak kapkodom a fejem a tanulás mellett. Na, de ez az egyetem, legfeljebb nem alszol, de a könyvet ki kell olvasni és kész xD


A két hónapban fel-le utazgattunk Pest és Debrecen között Azu-nyannal, ahol természetesen tanulással ütöttük el az időt. A második képen épp visszafelé tartunk DE-be, ezért kellett lőni egy közös selfiet. A harmadikon pedig a nyuszim foglalta el a bőröndöt, nem túl feltűnően xD


Befestettem a hajam! Méghozzá egy lilás színű Garnier Olia festékkel, amit még Glamour-napok alatt vettem -haul poszt hamarosan érkezik. Nyáron ötlött fel a hajfestés gondolata a buksimban, aztán anyuval megbeszéltem, hogy segít nekem és mit mondhatnék nagyon-nagyon tetszik a végeredmény. Pár árnyalattal sötétebb lett a hajam és a képen látható szép lila fényben fürdik ha éppen úgy esik rá a fény. Szóval természetes maradt, de mégis más :)


Apuval íjászkodni tanulunk otthon, ugyanis még anno készítettünk egy íjat és nemrég szerzett hozzá nyílvesszőt is, szóval ha éppen otthon vagyok és ő is, akkor kimegyünk a kertbe lövöldözni egy kicsit. Sajnos egyelőre célzásban ő áll nyerésre, mert többször eltalálja a céltáblát -alias pizzás dobozt. De ő gyakorolt is egyedül suttyomban, szóval egyszer majd én is csak belejövök :)


Nem sok kajás képet lőttem az elmúlt két hónapban, de általában nincs is időm rá. Egyik ismerősöm megmutatta nekünk Debrecen legfincsibb kínai kajáldáját, így ha éppen arra vágyunk tenni szoktunk egy kisebb kitérőt hazafelé :) A második képen a sulis kajám látható tojásos zöldséges saláta tortillába csavarva és az elmaradhatatlan horalky -függő vagyok. Az utolsó pedig nemrég készült és fent Pesten, ugyanis egyik rokonomnak elmentünk megünnepelni a szülinapját. A saláta mellett még sütőtökkrémlevest is ettem, ami nagyon fincsi volt.


Készült azért pár selfie is az elmúlt időszakban. Az első kép még szeptember legelején volt egy nappal a költözésünk után, amikor az egyetemen lófráltunk -tudatlan gyermekekként. A második képen szakadó esőben bicikliztünk hazafelé és az előtte-utána képet láthatjátok, finoman fogalmazva sz*rrá áztunk. A harmadik-negyedik kép pedig tipikus selfie, na néha ilyen is kell :)


Végezetül, de nem utolsó sorban pedig ilyen szépségek vártak egyik hazautazásom alkalmából otthon. Életemben nem láttam még olyan szép színű rózsákat, mint a képen látható pasztell lilák *-*

És most lássuk Azu-nyan hónapját :)

Ahogy Sunny mondta, szeptember és október elillant, mint a kámfor - haha, megártott a kémia is azért. Ha már a kémia szóba jött, így elgondolkoztam rajta, hogy amit gimiben négy éven át tanultunk - faktot nem számítva -, azt most fél év alatt toljuk le, és sokkal részletesebben kell tudnunk. Szóval piszok nehéz az egyetem, de hát nem is vár mást az ember az orvositól. Úgyhogy sok tanulós képet is fogtok látni, sajnos muszáj :D

Kezdjük is szeptemberrel :)









Ez a kis drágaság szeptember elején, még a költözés előtt szökött be a kertünkbe. Egy ideig szüleim gondozták, nevet is adtunk neki: Hópihe. Ám mint kiderült, a szomszéd cicája, úgyhogy kénytelenek voltunk visszaadni neki :/ Ideig-óráig ezek után is újra jött hozzánk, ám egy idő után már nem, úgyhogy nem tudjuk mi lett vele, anyumék szerint valaki befogadta. Remélem :)


Még az első hetekben voltunk Mesivel hármasban a Fórumban és hát szórakoztunk egy sort a vicces ruhadarabokkal :D Amúgy Mesit gólyatáborban ismertem meg, és mintha csak a sors akarta volna azt, hogy összebarátkozzunk xD

Kromatográfiáztunk orvosi kémia lab.gyakon :D



És itt is vannak a szeptemberi tanulós képek :D Sajnos azokon a hétvégéken is muszáj volt tanulnom, mikor végre haza tudtam menni, bár drága Csokim nem mindig hagyta xD

Amúgy október 13-án írtuk az első zh-t ált. kémiából, ami szerencsére meglett, úgyhogy legalább ebből a részből nem kell majd írnom a vizsga előtt. - Ugyanis itt úgy van, hogy ez az évközi három db teszt egy lehetőség. Ennek az a lényege, hogy mielőtt szóbelizni menne az ember, ki kell töltenie egy ilyen feleletválasztós tesztet általános, szerves, ill. bioszervetlen és bioorganikus kémiából. Ám míg vizsga előtt 14-14-14 kérdésből kell 8-8-8 választ jól írni, addig ezeknél az évköziknél 42-ből kell 24 jó választ eltalálni. Bár most feleletválasztós szó miatt könnyűnek tűnhet, de egyáltalán nem az, hagyjuk is milyenek tudnak lenni ezek a dolgozatkészítők.

Biofizikából pedig két évközi zh van, amiknek a százalékos eredményét átlagolják. 40%-nál egy tétel mínusz, 66%-nál kiveszik a beugrót (vagyis 275 minimumkérdésből nem fognak 20-at feltenni, amiből vmi 14-re vagy mennyire jól kell tudni válaszolni), 80%-nál pedig még egy tételt kivesznek. Bár a 80 % esélytelen - ugyanis az első zh-m, amit október 20-án írtunk 68% lett, de én azért már a beugró + 1 tétel kivételének is nagyon fogok örülni. Úgyhogy szurkoljatok, hogy a következő sikerüljön legalább ugyanígy :)


Anyum csinált nekem fincsi madártejet, apum pedig muffint sütött *-*


Sajnos vissza kellett menni az egyetemre, de még ezen a
fárasztó vonatúton is kell valamit nyammogni :D

Na és akkor lássuk, október hogy telt :)


Mesimmel egyik nap ismét elmentünk a Fórumba, meg a Debreceni Plázába, mekiztünk, vásárolgattunk stb :D Ill. a pláne az volt, hogy reggel így észrevettük, hogy hoppá, összeöltöztünk. Úgyhogy erről muszáj volt lőni egy selfiet :D Emiatt valamelyik üzletben elég sok időt eltöltöttünk a tükör előtt, csináltunk magunkról ezerrel a képeket, míg nem lett egy jó. Nem mondom, hogy nem néztek hülyének minket, de kit izgat :D


Kakaóóó *-*

Természetesen odontológiából sem maradhatott el a dolgozat.. Csak az a rossz az egészben, hogy nekünk csak kövi félévtől lesz latin, de már most egy csomó latin szót kéne tudnunk, közben az órát is piszok gyorsan ledarálják, úgyhogy csak írom, mint a gép, de így se sikerül mindig mindent leírnom, és a sok rövidítés, gyorsaság miatti olvashatatlanul írás miatt azért vannak részek, amik nem világosak (pl. a fogfejlődés). Az egészben a vicces az, hogy elkértem vagy még három ember jegyzetét is, és mindegyikben máshogy volt írva... Úgyhogy nem meglepő, hogy dolgozatban is a fogfejlődéses részhez rosszul írtam valamit. Csakhogy a tanár emiatt már nem is javította tovább, 0 pont arra a feladatra, úgyhogy szégyenszemre vallom be, hogy 3-t kaptam rá :/ Emiatt most kivettem egy könyvet a könyvtárból, remélem az ad majd némi segítséget :)

Amúgy mint láthatjátok, drága Csokim ismét nem hagyott tanulni. Bármikor leültem, vettem ölembe a könyvet, rögtön jött és ráfeküdt. Imádom :D


Hát igen, ebben a hónapban nyilvánult meg szerintem a leginkább, hogy a selfieket sose unom meg xD A fánkos amúgy úgy jött, hogy egyik nap így nézegettem instát, aztán így egyszerűen megragadt a fejemben, hogy nekem kell egy fánkos selfie. És ha nálam ilyen van, akkor azt egyszerűen muszáj véghezvinnem :D

A negyedik képen pedig a ,,jövő divatja" esőkabátban láthattok :D (Sunny már említette, hogy egyik nap zuhogó esőben tekertünk haza, azt meg inkább hagyjuk is, hogy a kosárkám leszakadt - mert egy csavarral kevesebbet adtak az okosak, és hát apumnak nem volt pont ugyanolyan csavarja... Még az a szerencse, hogy ez már a házhoz vezető utcában történt, mert ha előbb, akkor tuti tiszta ideg lettem volna. Mivel ugye így tolnom kellett, nem volt kellemes.)

Az egészben az a vicces, hogy ezek után felkerült egy kép facere, ahol rengeteg rendőrtanonc esőkabátban van, ill. az utcán is láttunk embereket ilyen nagyon menő esőkabátban. Ilyenkor Sunnyval mindig eszünkbe jutott, hogy hát mi tagadás, divatot teremtettünk :D


Úton hazafelé Debrecenből


Sunny főzőcskézett. A menü: mákos tészta szilvalekvárral :D
Apu csinált túrós pogit, ill. a hosszú hétvégén pedig sült
tököt. Úgy imádom mindkettőt *-*


Az elmaradhatatlan reggeli :D A harmadik képen szintén apu csinálta tejberizs
almával és fahéjjal, nyammi :)



Ismét sütöttünk pitét, most almás-fahéjasat :D Eskü, hogy a kedvenc részem kitalálni, hogy milyen díszítést csináljak rá.

Illetve életemben először megkóstoltam milyen is a gránátalma. Elsőre furcsa volt, de igazából elég jó, meg hát egészséges.


,,Váratlan ajándékot fogsz kapni." :D

A hosszú hétvégén ugye hazamentem. Csak mivel pénteken és szombaton is csatangoltunk a városban, így apuéknak - ha jól emlékszem szombaton - nem volt kedvük főzni. Gondoltuk, menjünk, vegyünk pizzát a Pizza Hutból. Ilyenkor van amúgy mindig az, hogy elgondolkodunk, és arra lyukadunk ki, hogy inkább menjünk kínaizni. Így ez történt akkor is. Úgy érzem, jobban jártunk :D

De hogy pizza is legyen azért, vasárnap sütöttünk. Imádom a szüleim féle házi pizzát, a legjobb *-*



Mint említettem, a hosszú hétvégén csatangoltunk. Pénteken elmentünk az Arenába, ruhát nézni nekem. Végül a H&M-ben megláttam, hogy 30% kedvezmény van a kabátokra, és hát szerelem volt első látásra. A pulcsival együtt, amit szintén akkor vettünk :D Így másnap muszáj volt felavatni mindkettőt.

Amúgy az első képen szintén egy H&M-es ruhában láthattok, amiért egyszer tuti vissza fogok menni, mert nagyon tetszik *-*

Eddig nem is tudtam, hogy Lakatos Márknak van egy használt ruha boltja is, a Style Republic. Elképesztően designos, de tényleg. És az egészben az a vicces, hogy ha nem látom, hogy nincs ugyanabból a ruhából másik méret is, illetve hogy különböző márkák, akkor nem feltétlen gondolkozok el azon, hogy ezek használtak, mivel nagyon jó minőségűek voltak, semmi hiba nem volt rajtuk. Ami még pluszba szerintem remek, hogy 1, rajta van, hogy milyen alakra való - és a próbafülkébe lépés előtt el is olvashatjuk segítségképp, hogy melyik alaknak mik a jellemzői (alma, körte stb..) -, 2, a pulcsik ára is tök korrekt volt, ilyen 3-4000 Ft körül. A próbafülke pedig... az valami álomszép. Úgyhogy anyuval eldöntöttük, hogy ide még visszajövünk :D



Az említett városligeti sétálgatás :) Annyira szép így ősszel *-*



És hát halloweeneztünk is azért :D Az első kép egy tavalyi sminkje Sunnynak, amin egy marionett bábuként/babaként láthattok. Ha gondoljátok lessétek meg ezt is, a többivel együtt, melyeket Halloween is coming és Halloween is here címekkel találtok meg :)

A második, harmadik képen pedig a legutóbbi bejegyzésünkben már láthatott sugar skull ill. félkoponya sminket láthatjátok :)


Hát így röppent el a mi szeptemberünk és októberünk. Nektek hogy telt? Sikerült visszazökkenni így nyár után a mindennapokba? Meg ez a hideg, ami mostanában van, hogy bírjátok? :D

xoxo, Sunny és Azu-nyan

4 megjegyzés:

  1. Tök jó olvasni, hogyan rendezkedtek be az egyetemi életre:) Én ugyan harmadéves vagyok, de még mindig sokként ér az évkezdés... és emlékszem az első félévemre. Azóta sem tudok jobban gazdálkodni az időmmel, csak megtanulja az ember, hogy mivel érdemes foglalkozni, és mivel nem. Szóval kitartást és 80%-os zh-kat:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Igen, most már szerencsére tudjuk, hogy nagyjából mit várnak el egy-egy órán és aszerint könnyebben megy, hogy mit mikor kell tanulni vagy olvasni, egyáltalán érdemes-e :D Az évkezdés az nekem egyenlő volt a halállal, olyan szinten túlárasztottak minket tanulnivalókkal, hogy mellette semmi másra nem volt időm, leginkább a sorozataimra nem és aztán mások még el is kezdtek zaklatni, hogy láttam-e az új részt ebből és ebből, mert milyen jó, na nem voltam túl boldog xD Most már szerencsére tudok időt szakítani a sorozatokra is, bár a tanulás mennyisége nem csökkent, szóval nem is értem, hogyan lehetséges :D Neked is viszont kívánjuk mindezeket és sok sikert ^-^

      Törlés
  2. Hol van a legfincsibb debreceni kínai? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú, ilyenkor bánom, hogy pontos címet nem tudok, de megpróbálom elmagyarázni :) A villamosról a Vásáry utcánál kell leszállni, ha jól emlékszem, de a Vásáry meg a Szent Anna utcai megállók között lesz, de a Vásáryhoz közelebb van. És ha szemben állsz a nagytemplommal, akkor majd a jobb oldaladra fog esni a kajálda. Konkrétan egy eldugott kis ajtó kicsike kirakattal és én speciel az életben nem vettem volna észre, ha nem mondják nekem xD Szóval azon a részen keresd majd és remélem meglesz :)

      Törlés